Jälleenmyyjä Kirsi Paananen

Kirsi Paananen teki harrastuksesta kokopäiväisen työn

Lukemista ja Martta-toimintaa harrastava Kirsi Paananen (33) aloitti lisäharrastuksena HomCaren Jälleenmyyjän työn aivan vuoden 2009 lopussa. Nopeasti Kirsi oivalsi, että tästä palkitsevasta harrastuksesta saisi helposti itselleen kokopäiväisen työn.

Aktiivisen myyntityön ja rekrytointien avulla hän saavutti viime kesänä Johtajan aseman ja nauttii nyt Jälleenmyyjän työssään joustavasta ajankäytöstä ja sopivasta haastavuudesta.

Jälleenmyyjän työ on sopiva sekoitus vapautta ja vastuuta

- Parasta Jälleenmyyjän työssä on vapaus valita, mitä teet ja milloin. Työn mukana tulee myös haastava vastuu siitä, että täytät kaikki asiakkaille antamasi lupaukset.

- Voin tehdä tätä työtä todella joustavasti muuhun arkeen sovittaen. Riittää, kun on puhelin, jolla lähettää esim. tarjoukset, ottaa vastaan tilaukset tai soittaa tarpeen tullen asiakkaille ja Emännille.

- Käytän myös sosiaalista mediaa tehokkaasti hyödyksi. Linkitän Facebookiin tarjoukset ja teen samalla itseäni tunnetummaksi Jälleenmyyjänä, kun vastaanottajat jakavat linkkejäni eteenpäin.
    
- Silloin tällöin käytän paikallislehtimainontaa, lähinnä rivi-ilmoitusta. Lisäksi tyytyväiset asiakkaani tekevät
myyntityötä puolestani kertomalla HomCaren hyvistä tuotteista ystävilleen.

- Palkitsevinta on se, kun kuulen asiakkailta, että he ovat saaneet hyviä vinkkejä siivoukseen tai löytäneet itselleen parhaat ja toimivimmat ihonhoitotuotteet HomCaren valikoimista.



Kotikutsut on mainio kauppatapa asiakkaille ja myös Emännille

- Toimiva kutsuesittely on mielestäni rento ja hyväntuulinen. Emäntä huolehtii vieraista ja minä olen tavallaan kuin kutsujen kapellimestari. Johdan esitystä ja etenemistä, vieraat keskustelevat kanssani tuotteista naurua ja ilonpitoa unohtamatta.

- Kutsujen järjestämiseksi täytyy löytää Emäntiä, jotka kutsuvat kotiinsa ystäviään, tuttaviaan ja työkavereitaan. Tarjoan tätä mahdollisuutta jokaiselle asiakkaalleni.He tietävät saavansa meidän suosittuja
tuotteitamme vaivanpalkaksi Emäntänä olemisesta, joten kutsujen järjestäminen on todella helppoa.

- Järjestän usein erilaisia teemakutsuja, jotka perustuvat HomCaren tuotesarjoihin. Kerron Emännille näistä teemoista ja he voivat valita itselleen mieluisimman. Suosituimpia teemoja ovat olleet mm. Ihonhoito, Jalkahoito, Huulien kuorinta ja hoito sekä Käsihoito.

Uusien Jälleenmyyjien rekrytointi ja oman organisaation rakentaminen kasvattaa ansioita

- Uusien Jälleenmyyjien rekrytoinnissa pidän jatkuvasti silmäni ja korvani auki. Juttelen mm. kutsuilla ja messuilla ihmisten kanssa Jälleenmyyjän työstä. Tätä voi tehdä ihan harrastuksena, josta saa ”voita leivän päälle” taikka kuten minä: tehdä itselleen kokopäiväisen työn.

- Jokainen voi itse valita omien mieltymystensä ja taitojensa mukaan oman toimintatasonsa.  
HomCaren Jälleenmyyjillä ei ole kalliita aloitusmaksuja, ei suuria sitoumuksia eikä viikko-ostopakkoa, niinkuin monilla muilla vastaavilla yrityksillä on. En myöskään tarvitse suuria varastoja, vaan voin tilata tuotteita sitä mukaa kuin niitä tarvitsen.

- Oman aktiivisen rekrytointityön kautta olen saanut uusia kollegoja ja kohonnut itse Johtaja-tasolle.
Nouseminen Johtajaksi on parantanut selkeästi palkkiotasoani.